Magazín o bývaní

Tipy na vybavenie domácej kancelárie

2.19K 0

Práca z domu je stále obľúbenejším trendom, ktorý okrem mnohých výziev ponúka množstvo výhod – namiesto každodenného cestovania ušetríme množstvo času a financií, jednoduchšie vybavíme starostlivosť o domácnosť a najmä, ak sa potrebujeme dlhodobo sústrediť, zvýšime svoju produktivitu.

Práve na produktivitu má naše prostredie najvýraznejší vplyv – kým v práci zvyčajne zdieľame kanceláriu, dohadujeme sa o klimatizácii, sme pravidelne rušení a rozptyľovaní zo všetkých strán, rozhodovanie o vybavení kancelárie sa často končí za hranicami nášho stola. Pri práci z domu je zariaďovanie našej domácej kancelárie jednou z najväčších radostí tejto zmeny, preto si v tomto článku priblížime niekoľko odskúšaných tipov, ktoré nám pri práci z domu zaručia dlhodobú spokojnosť a produktivitu.

Výber samotného priestoru

Flexibilita je pri práci z domu jedným z najvýraznejších argumentov pre toto rozhodnutie. Snáď každý si predstaví pyžamo a povaľovanie sa celý deň v posteli, pri telke na gauči, za kuchynským stolom alebo skrátka všade tam, kde si to zrovna zmyslíme. Aj keď je to lákavé a niekedy neuškodí dopriať si aj poriadnu pohodu, viaceré výskumy a skúsenosti ľudí pracujúcich z domu pripomínajú, že sme stále v práci a ak chceme dlhodobý úspech s týmto štýlom práce, mali by sme sa riadiť niekoľkými pravidlami.

V prvom rade je teda vhodné, ak si vyberieme jeden, ideálne uzavretý a oddelený priestor, do ktorého sa budeme každý deň vracať. Najmä ak sme v domácnosti viacerí. Rodinu a spolubývajúcich by sme mali upozorniť na to, že pracujeme a potrebujeme sa sústrediť. Či budete svoju kanceláriu zdieľať so svojou ženskou polovičkou, je už na vás.

Nemalo by sa teda jednať o stôl v spálni alebo kuchyni, prípadne niekde v rohu. Tento priestor však nemusí byť vyhradený iba pre prácu, s tým správnym zariadením si tu môžeme po práci vychutnať kávu s priateľmi, prípadne oddýchnuť v čítacom kútiku.

Dôležitý je aj výber farieb a prípadných obrazov. V bežnej open space kancelárii zvyčajne používame svetlejšie a studené farby, ktoré vraj podporujú spolupráci v tíme, pričom žltá podporuje sústredenie. Niekomu sa v domácej kancelárii zíde aj popisovateľná alebo magnetická tapeta, čím znova ušetríme priestor a prinesieme trochu kreativity.

Čo do domácej kancelárie?

V prvom rade nesmieme zabudnúť na výber vhodného stolu a stoličky. Najprv je vhodné zvážiť stôl s nastaviteľnou výškou, čo nám umožní aj prácu v stoji. Ani s tým to však netreba preháňať a vhodnejšie je sed a státie striedať v intervaloch niekoľko desiatok minút. Ak nám záleží na našom zdraví, kvalitná stolička je presne tou súčasťou interiéru, do ktorej sa oplatí investovať.

Ďalším výborným doplnkom sú pohyblivé ramená na monitory, ktoré nám ušetria priestor a prinesú ďalšiu flexibilitu. Keď sme už pri technike a zdraví, viac ľudí uprednostňuje vertikálnu myš namiesto tej bežnej, čo pomáha predchádzať syndrómu karpálneho tunelu.

Ak chceme byť skutočne produktívni, na stole by sme mali mať len tie veci, ktoré naozaj potrebujeme. Ak nepotrebujete tlačiareň, no skener sa zíde, odporúčame mobilnú aplikáciu ako Scanbot. Práve vďaka smartfónom a počítačom už dnes nepotrebujeme toľko pomôcok a predmetov po celom stole, avšak lampa a kvalitné osvetlenie sú nevyhnutnosť. Množstvo lámp má už možnosť nastaviť intenzitu svetla a tiež integrované hodiny, budík, teplomer, dátum a podobne.

Praktický tip na záver

Rozumieme, že nie každý má možnosť zariadiť si vlastnú kanceláriu za zatvorenými dverami, to by však nemalo nikoho odradiť. S trochou kreativity môžeme svoju kanceláriu ,,skryť” v zariadení a priestore domácnosti, pričom máme na mysli výsuvné stoly v skrini alebo v knižnici, prípadne efektívne využitý priestor pod schodami, či strechou.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.