Situácia spojená s koronavírusom a protipandemickými opatreniami ovplyvnila snáď všetky oblasti nášho života. Od práce, cez školu, voľnočasové aktivity, až po podnikanie. Ani reštaurácie nie sú výnimkou.
Doby úplného uzatvorenia reštauračných zariadení sa posledné roky v závislosti od vážnosti situácie striedajú s možnosťou výdajných okienok či otvorením zariadení na limitovanú časť kapacity. V každom prípade je celková činnosť reštaurácií výrazne obmedzovaná. Istotou stabilného podnikania v gastronómii sa stáva rozvoz. Čím úspešnejšie bude reštaurácii fungovať, tým má väčšiu šancu na prežitie tejto doby, ktorá, ako všetci dúfame, je len prechodná a skôr či neskôr skončí.
Contents
Čo všetko pridá na kvalite a úspechu rozvozu? Pozrite si naše tipy
1. Kvalitné obalové materiály:
Ak vám aj to najlukratívnejšie a najchutnejšie jedlo príde domov tak, že menubox bude úplne premočený, či celý jeho obsah nájdete pomiešaný do neidentifikovateľnej masy, nadšený zaručene nebudete. S veľkou pravdepodobnosťou si od danej reštaurácie už nič neobjednáte. Preto je kvalita obalových materiálov skutočne alfou a omegou úspešného rozvozu.
Sympatie ľudí si získate aj láskou k prírode a to nahradením plastových obalov ekologickejšou variantou. Dnešné ekoobaly sa svojimi vlastnosťami hravo vyrovnajú nepremokavému plastu. Napríklad je bežne dostupný kvalitný drevený riad a zaručene veľa ľudí poteší, ak miesto umelej hmoty objavia v donáške túto „zelenšiu“ variantu.
Čím kvalitnejšie a atraktívnejšie rozvozové menu reštaurácia má, tým má väčšiu šancu na úspech. Menu by malo spĺňať nasledujúce požiadavky:
- V prvom rade by malo byť jednoduché – tak, aby jeho príprava prebiehala hladko a rýchlo (aj preto, že rýchly rozvoz sú body navyše: nikto nechce na objednané jedlo čakať hodiny…)
- Zároveň je však stále dôležité zachovať pestrosť a zaujímavosť ponuky. Základný výber mäsitých či vegetariánskych jedál spolu s bohatosťou výberu príloh by mal byť samozrejmosťou
- Netreba zabúdať na nutnosť prevozu a vyvarovať sa potravinám, ktoré sa môžu rýchlo pokaziť
3. Cena za rozvoz by mala byť extra a nízka. Ideálne však žiadna
Cena za jedlo by mala byť rovnaká ako v reštaurácii. Psychologicky lepšie vplýva na ľudí, ak si za rozvoz priplatia extra, ako keď sú náklady na jeho fungovanie ukryté priamo v cene konkrétneho pokrmu. Zároveň v ideálnom prípade sa za rozvoz neplatí, ak áno, táto cena by mala zostať tak nízka, ako sa len dá. Vysoká cena za rozvoz ľudí odrádza od objednávky
4. Rýchlosť
Ďalším faktorom, ktorý rozhoduje o tom, či sa váš rozvoz stane obľúbeným alebo nie, je rýchlosť doručenia. Väčšina ľudí, ktorí si objednajú vaše jedlo, sú predovšetkým hladní, netrpezliví a chcú jesť okamžite, ako to je možné.
S rozvozom uspejú reštaurácie, ktorým to trvá menej ako hodinu. Ak sa dostanete na 30 minút či dokonca aj nižšie, vaše šance na dobre fungujúci rozvoz sa výrazne zvyšujú.
V tomto bode je tiež dôležité vybrať pre svoj rozvoz optimálnu zónu, v ktorej je možné doručovať pod hodinu. Lepšie ako doručovať do širokého okolia je sústrediť sa na zónu, v ktorej vieme byť pre svojich potencionálnych klientov tými najlepšími.
Nie je nič horšie, ako keď zadáte svoju objednávku na internete a po jej poslaní si nie ste istí, či bola úspešne prijatá a teda či niekto pracuje na jej vybavení, rozumej: utíšení vášho hladu.
Ak si dáte záležať na tom, že váš klient bude vždy vedieť, v akom momente sa jeho objednávka nachádza, povedie to k jeho väčšej trpezlivosti a celkovej spokojnosti.
Medzi najkľúčovejšie momenty však v tomto bode patrí správa o potvrdení prijatia objednávky, približný čas doručenia, rovnako ako jeho prípadná zmena.